Obsah
  1. Má v dnešní době smysl investovat do loga a značky?
  2. Tvorba samostatného loga
  3. Tvorba brandu – aplikace loga
  4. Cena loga / brandu?

Nejprve mi ale odpusťte malinkatou úvahu…

Má v dnešní době smysl investovat do loga a značky?

Pojďme to nejprve zpochybnit! Forbes a další marketingové platformy často citují odhady kolem 6 000 až 10 000 značkových podnětů denně!! v závislosti na životním stylu a prostředí (např. město vs. venkov, online vs. offline svět). O jednu (tu Vaši!) víc nebo míň, co na tom sejde, no ne?

Ne! Já vnímám značku jako velmi důležitý institut dovnitř firmy. Možná nejste Alza nebo Kaufland (největší inzerenti v ČR), ale i tak má logo ve firmě své nezaměnitelné místo.

Zavřete oči a představte si, že jedete autem (bez loga) do práce (bez loga na budově / prodejně). Na recepci (bez loga) jsou asistentky, co rozdávají čipové karty (bez loga). Na jednání máte černobílou vizitku (bez loga) a stejnou i dostanete zpět. Když ji pak položíte na stůl mezi ostatní černobílé vizitky, tak už ji pak prostě nenajdete. Vaše firma se (mimo jiné) tváří, jako každá jiná. Loajalita zaměstnanců se odvíjí od výše platu, nemají se kam zařadit, kam patřit…. Pochopitelně, že přeháním, ale co? Nemá přeci jen to logo smysl?

5 x proč ano, ale i proč to tak není…

5 výhod kvalitního loga5 důvodů, proč jej firmy podceňují
✅  Zajišťuje rozpoznatelnost značky❌ Je to jen “obrázek”
✅ Buduje důvěru a profesionalitu❌ Na to nemáme čas (peníze)
✅ Vytváří vztah zaměstnanců a firmy❌ Business nám to nepřinese
✅  Vydrží roky (10+), je základem pro tradici firmy❌ Uděláme si to samy a líp
✅ Kvalitní logo je univerzální pro každé použití❌ Obšlehneme konkurenci a bude…

Tento článek není o filozofii loga, ale o tom, jak jej tvoříme u nás a kolik stojí.

Tvorba samostatného loga

Tvorba má daný postup a probíhá v několika fázích.

1) Průzkum a zadání (Analytická fáze)

…měla vždy proběhnout analýza, brief a konzultace s klientem…

  • na začátku je klíčové pochopit, co/koho logo reprezentuje.
  • Co je značka / firma zač? Jaké má hodnoty?
  • Kdo je cílovka?
  • Jaká je konkurence? Jak vypadají jejich loga?
  • Kde se bude logo používat (web, tisk, merch, appka…)?
🎯 Proč je to důležité? Bez důkladné analýzy vzniká logo bez směru a účelu!

💡Máme na to dotazník. Tady si jej můžete stáhnout a prohlédnout.

Na základě těchto úvodních informací jsme schopni dle domluveného rozsahu loga vytvořit cenovou nabídku – o rozsahu níže…

2) Kreativa

  • Hledání inspirace, brainstorming
  • Vybírání vhodných tvarů, barev, písem, ikonek
  • propojení s myšlenkou/ symbolikou. Dát logu smysl.
  • První výstup loga
  • Prezentace klientovi a ladění s klientem a verzování (Zpracování připomínek, úpravy)

3) Mockupy a ukázky použití

  • Mockupy = Mockupy jsou vizuální modely, které se používají k prezentaci designu. Poskytují realistický náhled na to, jak by mohl předmět vypadat.
  • Nejedná se o finální návrhy, těchto předmětů – jde o to ukázat logo v širších souvislostech.
  • Vizualizace připravujeme v závislosti na klientově oboru a připravujeme ukázky společně vybraných reklamních předmětů, tiskovin nebo třeba oblečení.

💡I takto může například vypadat Základní sada mockupů:

4) Logomanuál

Pravidla a specifikace barev, použití, velikostí, motivů, claimů shrnuto v jednom dokumentu

Vzorový základní logomanuál ke stažení

5) Formáty

Příprava potřebných formátů pro všechny typy grafických formátů a různá použití

  • tiskoviny
  • monitory
  • potisk a výšivky
  • zdrojová data

Základní formáty jsou tyto:

Vektorové formáty

(pro tisk, škálovatelnost bez ztráty kvality)
  • .AI (Adobe Illustrator) – zdrojový pracovní formát
  • .EPS (Encapsulated PostScript) – univerzální vektorový formát, vhodný pro tisk
  • .PDF (Portable Document Format) – může obsahovat vektorovou grafiku, běžně přijímaný tiskárnami
  • .SVG (Scalable Vector Graphics) – ideální pro webové použití (např. responzivní design)

Rastrové formáty

(pro web a digitální použití)
  • .PNG – průhledné pozadí, bez ztráty kvality (ideální pro web a prezentace)
  • .JPG / .JPEG – menší velikost souboru, nevhodné pro průhlednost, vhodné pro fotografie
  • .GIF – jednoduchá animace nebo omezená paleta barev (méně běžné pro loga)
  • .WEBP – moderní formát pro web, s menší velikostí a dobrou kvalitou

💡Něco navíc:

Možnost HTML stránky https://jasa.cz/cz/logo/

Máte zájem o nové logo pro svou firmu?

Tvorba brandu – aplikace loga

Samotné logo většinou nestačí.

Aby byl nový image Vaší firmy kompletní, je třeba hledat doplňkový element. Dát logu šmrnc, něco navíc.

Nenechte se zmást, často se jedná o tečku, čáru, abstrakt nebo směsici tvarů a barev….

1) Zadání

V případě zájmu ze strany klienta navrhneme rozšířený způsob aplikace loga ve firemním použití. Předem se domluvíme na hlavních materiálech, které chce klient používat a na nich navrhujeme celý motiv.

Součástí tohoto motivu nebo grafického prvku může (ale nemusí) být i “claim”, česky slogan, který si mají lidi vybavit.

Jedná se o materiály typu:

  • psací bloky
  • vizitka
  • hlavičkový papír
  • spisové desky
  • pro web
  • polepy aut
  • rollupy

2) Kreativa

  • Vymyšlení celého konceptu motivu, který logo doplní

3) Mockupy

  • Naše sada + vlastní podklady – ukážeme Vám, jak bude celý koncept vypadat

4) Brand manuál

  • Brand manuál – je dokument, který definuje vizuální a komunikační pravidla značky. Slouží jako návod pro zacházení se značkou, aby byla její prezentace jednotná, profesionální a snadno rozpoznatelná napříč všemi kanály. A pro všechny stejná 😉

5) Prezentace

Rádi připravíme osobní nebo online prezentaci pro Vás a Vaše kolegy. Může to vypadat třeba takto. Prezentace je sice z roku 2016, ale za nás je to jedna z těch zdařilejších, proto se na ni hrdě odkazujeme.

Cena loga / brandu?

Nebojte nejsme ZOO Praha😋.

Chápeme, že i menší firmy a projekty si zaslouží vlastní poutavou značku, která může prodávat a vyprávět svůj příběh. Zapojte se s námi do samotné práce a nemůžete udělat chybu!

Co se ceny týče, tak jak jste asi pochopili, tak logo může stát 5 000 a může stát i 50 000. Kontaktujte nás a my Vám rádi zpracujeme cenovou nabídku.