Nejprve mi ale odpusťte malinkatou úvahu…
Má v dnešní době smysl investovat do loga a značky?
Pojďme to nejprve zpochybnit! Forbes a další marketingové platformy často citují odhady kolem 6 000 až 10 000 značkových podnětů denně!! v závislosti na životním stylu a prostředí (např. město vs. venkov, online vs. offline svět). O jednu (tu Vaši!) víc nebo míň, co na tom sejde, no ne?
Ne! Já vnímám značku jako velmi důležitý institut dovnitř firmy. Možná nejste Alza nebo Kaufland (největší inzerenti v ČR), ale i tak má logo ve firmě své nezaměnitelné místo.

Zavřete oči a představte si, že jedete autem (bez loga) do práce (bez loga na budově / prodejně). Na recepci (bez loga) jsou asistentky, co rozdávají čipové karty (bez loga). Na jednání máte černobílou vizitku (bez loga) a stejnou i dostanete zpět. Když ji pak položíte na stůl mezi ostatní černobílé vizitky, tak už ji pak prostě nenajdete. Vaše firma se (mimo jiné) tváří, jako každá jiná. Loajalita zaměstnanců se odvíjí od výše platu, nemají se kam zařadit, kam patřit…. Pochopitelně, že přeháním, ale co? Nemá přeci jen to logo smysl?
5 x proč ano, ale i proč to tak není…
5 výhod kvalitního loga | 5 důvodů, proč jej firmy podceňují |
---|---|
✅ Zajišťuje rozpoznatelnost značky | ❌ Je to jen “obrázek” |
✅ Buduje důvěru a profesionalitu | ❌ Na to nemáme čas (peníze) |
✅ Vytváří vztah zaměstnanců a firmy | ❌ Business nám to nepřinese |
✅ Vydrží roky (10+), je základem pro tradici firmy | ❌ Uděláme si to samy a líp |
✅ Kvalitní logo je univerzální pro každé použití | ❌ Obšlehneme konkurenci a bude… |