Google Firmy – co, proč a jak?

🎯 Tento článek je určen pro majitele firem a pro začínající podnikatele.

1) Co je Google zápis?

2) Ukousněte si z pomyslného online koláče co největší kus

3) Kdy je ten správný čas

4) Jak začít a jak postupovat

5) Závěrem: Na co si dát pozor

1) Co je Google zápis?

Není zápis jako zápis. Zatímco mít zápis v trestním rejstříku nebo v registru dlužníků pro vás nevěstí nic dobrého, zápis v Google firmách neznamená žádný flastr. Může vám totiž zdarma pomoci k více návštěvníkům, prodejům i spokojeným zákazníkům. Tento zápis by měl být v zájmu každé firmy bez ohledu na její velikost, počet zaměstnanců nebo roční obraty. Pojďme se od úvodního pokusu o vtip přenést přímo k jádru věci.

Zlaté stránky ve 21. století

Zápis v Google firmách je vaše oficiální vizitka, vaše prezentace. Tak jako kdysi fungovaly Zlaté stránky a kdo na nich nebyl, jakoby neexistoval, podobně je tomu dnes s Google firmami. Jedná se o veřejný katalog. Adresář firem v online prostředí. Zlaté stránky 21. století.

Buďte přítomni tam, kde vás lidé hledají

Ano, existují i jiné možnosti, jak se prezentovat v online prostředí. Můžete mít (a pravděpodobně již máte) webové stránky nebo sociální sítě. Je důležité si uvědomit, kde vás lidé budou nejčastěji hledat. A právě vyhledávání na Googlu holduje čím dál více Čechů. Představte si, že umístíte největší a nejdražší billboard v celém městě do ulice, kudy za den projde sotva pár lidí. Lidí, kteří třeba ještě ke všemu jdou úplně jinam a hledají něco zcela jiného. Představte si nyní, že ten stejný billboard postavíte doprostřed rušného náměstí…

Využijte lokálního vyhledávání

Je důležité si uvědomit, že je potřeba být “ve správný čas na správném místě”. A hlavně tam, kde jsou lidé přítomni. Tím zvýšíte pravděpodobnost, že vás lidé najdou. Google používáme několikrát za den, vaši zákazníci pravděpodobně také. A tam vás teď najdou. Pokud název, který lidé vyhledávají, je opravdu relevantní (např. název vaší firmy), přinese vám zápis přední pozici ve vyhledávači, a to zcela zdarma. Google dá jednoduše přednost “svému” Google zápisu před výpisem “cizích” webových stránek, přestože se ve vyhledaných záznamech (tzn. SEPR) může být právě váš web. Nebojte, zápis v Google firmách je záznam, který funguje jako rozcestník a vede – mimo jiné – i k vaším webovým stránkám, pokud je máte. S trochou nadsázky můžeme říci, že zápis v Google firmách můžete naplnit natolik, že své webové stránky v některých případech ani nepotřebujete.

🎯 Důležité!

Nepodceňte online firemní zápis. Zaregistrujte se a pečujte o svůj profil. Je to vaše vizitka, která mnohdy vytváří první dojem v online prostředí.

2) Ukousněte si z pomyslného online koláče co největší kus

Google firmy jsou součástí pomyslného online koláče, ve kterém můžeme najít vše od vašeho loga, webových stránek, e-mailového marketingu až po reklamní kampaně. Proč je tedy dobré mít firemní zápis na Googlu a co vám za to přinese?

Prezentujte vaši firmu zdarma

Některé (třeba začínající) firmy nepotřebují hned webové stránky. Na základní internetovou prezentaci stačí zápis na Google firmách či seznam firmách. Lidé se dozví základní informace. Ať chcete nebo ne, lidé si udělají o vaší značce první dojem. První dojem, reference a hodnocení ostatních zákazníků, aktuálnost profilu, to vše mohou být parametry, podle kterých se vaši budoucí zákazníci pomohou rozhodovat.

💡 Tip pro začínající a malé firmy!

Podle statistik v Google firmách můžete zjistit, kolik lidí Váš profil navštěvuje, jaký je zájem veřejnosti a zda má smysl investovat do webových stránek.

🆘 Můžeme vám pomoci?

Ztrácíte se, nevíte jak do toho nebo zkrátka nemáte čas? Kontaktujte nás. Pomůžeme vám zkontrolovat současnou situaci a nastavit zápis se všemi jeho náležitostmi.

Pečujte o vás profil. Naplňte ho informacemi.

  • Kontakty (telefon, zpráva, adresa, web…)
  • Aktuální informace — aneb ukažte to nejlepší ze své firmy
  • Fotky (ale i jen textové zprávy), příspěvky, nabídky (firemní produkty) — aneb nalákejte zákazníky, aby si vybrali právě vás
  • Otevírací doby, otázky a odpovědi, recenze, online rezervace apod.

Zápis se zobrazuje ve vyhledávači Google i v dalších službách

Google zohledňuje geografickou blízkost (lokálnost). Google firmy jsou propojeny se zobrazením ve službě Google Mapy. Co to znamená v praxi? Jste mladá slečna s čerstvým řidičským průkazem a právě jste píchli pneumatiku. Nejste místní, nevíte kde je nejbližší servis, natož jeho obchodní název. Do Googlu zadáte “pneuservis” a hned víte, na koho se obrátit.

Obecné vyhledávání je užitečné a funguje. I vaše firma může “využít” (v kladném slova smyslu) tento systém vyhledávání. Kam jít na kávu? Stačí zadat “kavárna” a Googlu už vám nabídne nejbližší podniky.

🚨 Pozor na nebezpečí!

V zahraničí již často vznikají falešné zápisy, protože firmy chtějí být v lokálních výsledcích vyhledávání, přestože lokálně nepůsobí. 🔗

💡 Tip pro vás!

Zpestřete označení vašeho firemního místa o 360 virtuální prohlídku.

Návštěvníci ocení aktuální informace

Jaká je vaše aktuální provozní doba? Kdy budete mít otevřeno? Je tento produkt ještě dostupný? Zákazníci se to dozví ještě předtím, než navštíví Vaši oficiální webovou stránku. Informujte své zákazníky online. Je to opět krok k jejich vyšší spokojenosti.

💡 Tip pro vás!

Zkontrolujte své zápisy ve službě Moje firma na Googlu, ale i v dalších adresářích, jako jsou Seznam firmy (firmy.cz), TripAdvisor, zivefirmy.cz, kde vás zákazníci najdou. Nezapomeňte také na sociální sítě. Aktualizujte svou stránku na Facebooku a dalších sociálních sítích. Aktualizujte své často kladené dotazy. Můžete k těmto účelům založit samostatnou stránku na webu.

Budujte si důvěru zákazníků

Faktem je, že lidé často dají na doporučení ostatních. Největší procento nákupů probíhá na základě doporučení. Podle společnosti Google firmy, kteří reagují na svá hodnocení, jsou úspěšnější.

🎯 Důležité!

Reagujte na hodnocení od zákazníků a vybudujte si důvěru. Firmy, které reagují na recenze, jsou podle spotřebitelů až 1,7krát důvěryhodnější než firmy, které nereagují (76 % oproti 46 %). 🔗

💡 Tip pro vás!

Google firmy nabízejí možnost reagovat na hodnocení zákazníků, ale pouze když máte registrovaný účet na Google Moje Firma.

Sledujte zájem lidí

Sledujte statistiky a dívejte se, co zákazníci dělají na vašem firemním profilu. Dostáváte informace o počtu kliknutí, volání, rezervací, sledujících… Vašim sledujícím můžete sdílet nabídky, více je poznávat a budovat s nimi vztah.

🆘 Můžeme vám pomoci?

Ztrácíte se, nevíte jak do toho nebo zkrátka nemáte čas? Kontaktujte nás. Pomůžeme vám zkontrolovat současnou situaci a nastavit zápis se všemi jeho náležitostmi.

3) Kdy je ten správný čas

Uvedli jsme si mnoho důvodů, proč mít zápis na Google firmách zpracovaný. Přesto vizitka na Google firmách bývá podceňovaná věc, kterou většina společností zanedbává. I my jsme byli po dlouhou dobu kovářovou kobylou. Na budování své prezentace ale nikdy není pozdě. Lepší pozdě, než vůbec. Rozhodně nečekejte na známé “až” (až bude firma větší, až spustíme nový produkt, až budu mít dostatek zákazníků…). Čím dřív začnete, tím dříve můžete vybudovat důvěryhodný a prosperující zápis na Google firmách.

4) Jak začít a jak postupovat

Na internetu najdete mnoho návodů, jak postupovat při založení nového zápisu. My doporučujeme oficiálního průvodce Google, který vás v češtině provede krok za krokem celým postupem: https://www.google.com/business/.

🚨 Důležité!

Vytvoření účtu na Google (pro gmail, google disk apod.) není to samé jako účet ve službě Moje firma na Google. Váš gmail můžete použít pro registrace firmy, ale pouhým založením gmailu se žádné zapsání do rejstříku Google firem nekoná.

5) Závěrem

Na co si dát pozor

Nepodceňujte zápis ve službě Google Moje firma tak, jako to dělá mnoho jiných firem. Pokud vaše konkurence ještě nemá zápis nebo s ním aktivně nepracuje, otevírají vám Google firmy potenciál. Profil je potřeba mít opracovaný a udržovat ho aktuální. Prezentujte to nejlepší ze své firmy a sledujte chování návštěvníků vašeho profilu. Nezapomeňte si zkontrolovat i záznamy v jiných adresářích, např. firmy.cz nebo zivefirmy.cz.

A web už je zbytečný. Nebo ne?

Neměli bychom to říkat, ale jsou i případy, kdy web nepotřebujete a plně ho nahradí zápis v Google firmách. Záleží na vaší individuální situaci. Jsme tu proto, abychom vám pomohli. Chcete nezávazně prokonzultovat vaši situaci nebo pomoci v rozhodnutí? Ozvěte se nám.