Pravidelné měření a webová analytika aneb Jak zlepšovat webové stránky?

Napsal: Roman Mašek Publikováno: 21. 2. 2017

Začněte s měřením Vašich webových stránek ještě DNES!

Pokud to myslíte s webovými stránkami a propagací své firmy opravdu vážně, měl by mít Váš web nastavený Google Analytics. Tento měřící nástroj znamená pro Váš web celkové a komplexní měření výkonnosti. Google Analytics sbírají důležité informace o návštěvnících webových stránek, jejich lokaci a chování, které používají technologie a zařízení a mnoho dalších užitečných informací a statistik.


Přehledy publika a zdroje návštěvnosti v měřícím nástroji Google Analytics

Pro zjednodušení práce jsme připravili vlastní report, který Vám můžeme, v případě Vašeho zájmu, zasílat na mail v pravidelných intervalech.


Pravidelný report z Google Analytics, který můžeme pro každého klienta individuálně
Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Jak si vede Váš web, co zlepšit, jak se liší konkurence, …?

Analytický nástroj Collabim a důležitá data o výkonnosti webu:


  • • technický stav webových stránek
  • • aktuální pozice nastavených klíčových slov a frází
  • • porovnání s vybranou konkurencí
  • • návrhy spřátelených webů
  • • kontrola zpětných odkazů
  • • doporučení pro možná zlepšení
  • • podklady pro případné PPC kampaně

Pravidelné reporty výkonnosti webových stránek z analytického nástroje Collabim

PŘI POUŽÍVÁNÍ TOHOTO SYSTÉMU OD NÁS DOSTANETE:


  • • prvotní nastavení systému (propojení s Google)
  • • import klíčových slov
  • • pravidelný report do Vašeho emailu
  • (četnost reportů dle domluvy)
  • • přístupy do systému s možností vlastní manipulace
  • (sledování klíčových slov, porovnávání konkurence, …)

Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Máte správně nastavené webové stránky pro vyhledávače?

Google Search Console představuje nadstavbu k Google Analytics, a to hlavně ve vazbě na vyhledávač Google. Ukazuje nám, jak je (zda vůbec je) vnímán vyhledávačem, jaká je struktura stránek a kolik jich prochází, zda neobsahují chyby a mnoho dalších užitečných informací.


Příklad technického stavu webových stránek znázorněný v Search Console od Google

Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Chcete znát obchodní prostředí ve Vašem oboru podnikání?

Také konkurence a jejich webové stránky jsou velmi cenným zdrojem informací při tvorbě nového webu i při zlepšování funkčnosti webových stránek. Analýza konkurence spočívá v procházení nespočtu konkurenčních stránek, které nabízejí nejen stejné nebo podobné produkty a služby jako klient. Ať už jde o lokální či zahraniční konkurenci, o stránky podniků, které hrají v oboru „prim“ nebo o ty, které jsou graficky pěkné a vizuálně zajímavé. Analýza konkurence nám pomůže odhalit, co v daném odvětví funguje a které webové prvky se nejčastěji používají. Stejně tak se z Analýzy konkurence dozvíme i to, co je naopak zbytečné do webových stránek zapracovávat.


Analýza konkurence je důležitá součást webové analytiky. Zde jsou ukázky Analýzy konkurence od nás

Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Klíčová slova a fráze. Která z nich jsou vhodná a která ne?

Chcete, aby Váš web rostl a postupně mířil na přední pozice ve vyhledávačích jako je Seznam nebo Google vyhledávač? Tak to byste měli začít Analýzou klíčových slov, protože právě správně zvolená klíčová slova jsou jedním ze základních kamenů pro úspěšné webové stránky. Analýza klíčových slov od nás znamená tisíce prošlých slov z různých našeptávačů, plánovačů, on-line nástrojů a systémů, ze kterých vybereme 100 slov, která jsou nejčastěji používaná v daném oboru. S přispěním informací, které jsme získali od klienta, zvolíme 5-10 klíčových slov a frází, která mají smysl pro následné SEO – optimalizace webových stránek pro vyhledávače.


Návrhy klíčových slov od Seznamu a Plánovač klíčových slov Google

Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Co je Analýza současného stavu webových stránek?

K webovým stránkám nejdříve přistoupíme jako klasický návštěvník a podíváme se, jakou mají stránky grafiku, seznámíme se s nabízenými produkty či službami a zkontrolujeme, zda jsou na webu funkční aktivní prvky (formulář, newsletter, objednávka, aj.). To nám klienta pomůže lépe poznat. Poté přijde na řadu technický stav webu (metadata, nadpisy, popisy obrázků, atd.). Aby byla Analýza současného stavu webových stránek efektivnější, doporučujeme mít nastavená alespoň základní měření, minimálně tedy Google Analytics a Search Console. Pro dokonalejší výsledek pak i Collabim.


Pro efektivní Analýzu současného stavu webových stránek je dobré mít správně nastavená alespoň základní měření.

Sdílejte tento článek

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *