Vstupní analýza pro tvorbu webových stránek

Napsal: Roman Mašek Publikováno: 1. 8. 2016

Aneb proč cenová nabídka od nás není ZDARMA


Proč máte platit za analýzu pro web ještě před cenovou nabídkou? Kolik to stojí a co za to dostanete?

Další užitečné informace se dozvíte z našeho VIDEA.





Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Častá představa klienta, jak se tvoří webové stránky


Tvorba webových stránek z pohledu klienta vs realita.

Klient si může myslet, a mnohdy se tak i děje, že tvorba webových stránek je vlastně jen grafický návrh a design konečného webu. Pravda je ale „trošku” jinde, protože vzniku samotných webových stránek u nás předchází podrobná vstupní analýza.



Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Univerzální procesní mapa tvorby webových stránek


Univerzální procesní mapa.

Abych pro Vás mohli vytvořit adekvátní cenovou nabídku, je potřeba v první řadě provést důkladnou analýzu a to proto, abychom mohli vytvořit moderní a hlavně funkční web, je třeba lépe pochopit odvětví, ve kterém se nacházíme a hlavně současné i potencionální chování návštěvníků Vašeho webu. Skoro ve všech případech se tvoří stránky právě pro ně.



Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Analýza konkurence


Příkladná analýza konkurence v dokumentu Excel

Podrobná analýza konkurence Vám pomůže získat důležité a cenné informace o konkurenci z Vašeho a podobného odvětví v České republice i v zahraničí. Součástí této analýzy jsou také prvky konkurenčních webových stránek a míra jejich zastoupení. (např. PDF ke stažení, kalendář akcí, video, on-line katalog a jiné).



Prvky zastoupené na webových stránkách konkurence


Graf funkčních prvků, které jsou zastoupené na konkurenčních webových stránkách
Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Hodnocení ukazatelů funkčního webu


Vizuální hodnocení konkurence a klienta podle funkčních prvků webových stránek.

Z hlediska funkčnosti webových stránek porovnáváme hned několik klíčových ukazatelů. Tato kritéria mohou odhalit slabá i silná místa analyzovaného webu a pomohou nastavit mantinely pro možné zlepšení.



Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Mapa stránek a analýza původního stavu


Příklad mapy stránek při analýze původního stavu webových stránek.

V analýze původního webu (pokud se nejedná o tvorbu nových webových stránek) se podíváme na to, jakou mají Vaše současné webové stránky vizuální, grafickou i obsahovou podobu a jak vypadá jejich struktura, chcete-li menu.



Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Analýza klíčových slov


Součástí vstupní analýzy je analýza klíčových slov.

Analýza klíčových slov slouží ke zjištění, jakým slovem nebo frází lidé ve vyhledávačích (zpravidla se jedná o vyhledávače Seznam a Google) hledají Vaší službu, produkt nebo odvětví a jaká klíčová slova jsou více či méně používaná.



Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Proč jsme to dělali?


Zelený lístek MEDIAGRAFIK – SEO optimalizace pro vyhledávače Známe konkurenci – víme, co se od naše webu očekává a kde můžeme být lepší.

Červený lístek MEDIAGRAFIK – SEO optimalizace pro vyhledávačeZnáme aktuální stav – víme, co by bylo dobré ponechat a co je naopak potřeba zlepšit.

Modrý lístek MEDIAGRAFIK – SEO optimalizace pro vyhledávačeZnáme uvažování návštěvníků – víme, jaký obsah je žádoucí, ne ze strany Vás, tedy klienta, ale ze strany Vašeho návštěvníka / klienta.

Zelený lístek MEDIAGRAFIK – SEO optimalizace pro vyhledávačeVíme, co se Vám líbí (graficky) a nemusíme následně střílet naslepo.

Červený lístek MEDIAGRAFIK – SEO optimalizace pro vyhledávačeVíme, které prvky jsou očekávané a nemusíme tedy zpětně nic doplňovat.

Modrý lístek MEDIAGRAFIK – SEO optimalizace pro vyhledávačeMáme své KNOW HOW!

Výstup: jasná představa o novém webu, definice rozsahu webu (včetně mapy stránek) + konkrétní cenová a časová nabídka.



OBECNÁ A POUZE ORIENTAČNÍ CENA 3500 + DPH


Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Následná příprava zadání


Postup zpracování návrhů při tvorbě webu – UX, wireframe, grafický návrh a hotová html stránka

Samotná webotvorba a následné kroky nám mohou vydat na celou kapitolu, ale v krátkosti se skládají z nebarevného UX návrhu, který znázorňuje rozložení jednotlivých prvků na stránce bez konkrétního obsahu. Wireframe už obsahuje konkrétní texty a slouží k lepší představě klienta, ale stále se v něm dají snáze dělat změny a úpravy, než v následném kroku, a tím je grafický návrh. Grafický návrh je posledním mezikrokem před kódováním šablony a vznikem HTML stránky.



Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Časový harmonogram tvorby webových stránek


Časový harmonogram tvorby webu – MEDIAGRAFIK s.r.o.

Více informací a zajímavostí nejen o webových stránkách se dozvíte v našich videích na YouTube.



Barevná oddělovací čára v barvách MEDIAGRAFIK s.r.o.

Sdílejte tento článek

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *