Jak být na dobrém místě ve vyhledávačích?

Napsal: Zdeněk Karásek Publikováno: 5. 6. 2016

Analýza / Měření –> SEO / PPC – jak na to?


Čemu se budeme v tomto článku věnovat?
  • Analýza – Jaká jsou klíčová slova, kde se chceme zlepšit?Rozdíl mezi placenou reklamou a přirozeným hledáním ve vyhledávačích Seznam a Google
  • Měření – Jaká je naše současná pozice (pozice našich slov)?
  • SEO – Jde nám o dlouhodobou změnu?
  • PPC – Potřebujeme rychle získat výsledky?



Analyzovat a měřit bychom měli neustále.
Intenzita zlepšování pozic v přirozeném vyhledávání závisí na významu internetu jako prodejním nástroji pro naši firmu.
PPC kampaně jsou účelovou a účinnou, ale krátkodobou součástí marketingové strategie.

Pojďme se tedy na jednotlivé kroky podívat podrobněji. Nejprve měříme (různými nástroji), pak optimalizujeme nebo nakupujeme reklamu. Vše je ale primárně spojené s klíčovými slovy! Výsledek vyhledání je přímo spojen s klíčovým slovem nebo souslovím, které do vyhledávače zadáme. Odhalit tato slova bývá často klíčové pro úspěch celého procesu.


Schéma, jak být na lepších místech ve vyhledávačích

barevna-cara


cerveny-listekMěření a kontrola


Zkontrolujeme web z pohledu základních předpokladů pro úspěšné vyhledávání. Zda jsou všechny stránky indexované a mají správně nastavené obslužné mechanismy. Následně nastavíme měření.


Ilustrační graf z Google Analytics GOOGLE ANALYTICS

Google Analytics představují celkové a komplexní měření výkonnosti webu. Zobrazují užitečné informace o uživatelích, lokaci, chování, technologiích a mnoho dalších užitečných statistik. Pro zjednodušení práce jsme připravili vlastní report, který Vám můžeme pravidelně ( např. každý týden, měsíc ) zasílat na mail.



Ilustrační graf indexace z Google Search Console GOOGLE SEARCH CONSOLE

Google Search Console představuje nadstavbu k Google Analytics, především ve vazbě na vyhledávač Google. Ukazuje nám, jak je (a zda vůbec je) vnímán vyhledávačem, kolik prochází stránek, jestli neobsahuje chyby a mnoho dalších užitečných informací.

CRAZY EGG – vizualizace chování uživatelů

Jak rychle točí návštěvníci kolečkem myši?
Co čtou a co ne?
Kam klikají?  

MÁME ODPOVĚĎ!

Užitečný měřící nástroj CrazyEgg – Scrollmapa Užitečný měřící nástroj CrazyEgg – Heatmapa Užitečný měřící nástroj CrazyEgg – Overlay

barevna-cara

zeleny-listek Optimalizace stránky

Našeptávače pro klíčová slova Sklik a AdWords a měřící nástroj Collabim ANALÝZA KLÍČOVÝCH SLOV

Optimalizace pro vyhledávače znamená optimalizace konkrétních klíčových slov a jejich rozložení ve stránce (jedné konkrétní).

Nejprve tedy potřebujeme seznam žádoucích klíčových slov, které budeme preferovat a snažit se je prosadit do výsledků vyhledávání.

Na dané téma se ale můžeme zeptat mnoha způsoby, proto je nutné znát uvažování lidí a jejich dotazy.

Navrhneme proto společně vhodnou sadu klíčových slov a frází.

Např. MEDIAGRAFIK – děláme tvorbu webových stránek, webotvorbu, webdesign, nové stránky? Mnoho dotazů na jednu stejnou výslednou stránku – který z dotazů je ale správný?


NÁVRH ZMĚN A VLIV NA VÝSLEDEK

Ukázka současného stavu metadat na webových stránkách a návrhy změnOptimalizace má svá pravidla a zásady. Jejich aplikací docílíme minimálně pozitivního postupu ve výsledcích vyhledávačů směrem k první pozici.
Pro jednotlivé části navrhneme úpravu textu ve vazbě právě na klíčová slova. V případě přání klienta navrhujeme změny nejen na úrovni klíčových elementů, ale i celého obsahu stránky.
Podíl četnosti výskytu klíčového slova k celkovému počtu slov na stránce (hustota klíčového slova) ovlivní samotné výsledky, ty se projeví v řádu týdnů (u Seznamu i měsíců).


COLLABIM – měření

Aktuální pozice klíčových slov nám prozradí Collabim. Máme tak okamžitý přehled, jak se nám daří prosazovat změny u vyhledávačů.

Collabim dále také umí porovnávat konkurenci, navrhovat spřátelené weby a sledovat výkonnost celého webu.



Ukázka konkurence v Collabimu  Ukázka spřátelených webů v nástroji Collabim  collabim-vykonnost

barevna-cara

modry-listek

Loga AdWords, Sklik a FB AdsPlacená reklama

KDY VYUŽÍT PLACENOU REKLAMU?

Potřebujeme rychle zvýšit návštěvnost (a návazné aktivity).

Cílíme na vysoce optimalizovaná slova (máme kvalitní konkurenci).

Chceme se prosadit v nějakém odvětví/oblasti.

CO POTŘEBUJEME?

Klíčová slova, na která budeme cílit.

Reklamní sestavy, které se budou zobrazovat.

Měření výkonnosti reklamních sestav.


Ukázkové grafy v on-line kampaních na FB Ads a Sklik
barevna-cara


Sdílejte tento článek

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblrFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *